
Google a anuntat un nou update Panda care a inceput sa ruleze in returnarea rezultatelor motorului de cautare Google incepand cu 20 mai 2014.
Informatia a fost anuntata pe Twitter la @mattcutts, unde Matt Cutts directorul de la Webspam Google anunta acest nou update.
Update-ul a avut in vedere penalizarea acelor siteuri care au continut de calitate slaba, „poor quality content” si care erau promovate in Google pe anumite cuvinte cheie in defavoarea calitatii oferite spre utilizator, ca informatie.
Treptat dar sigur, optimizarea unui site trece de granita acelor actiunilor care duc un site sus prin metode ieftine si neagreate de Google si tinde sa devina o profesie doar pentru cei care cauta sa fie in acord total cu regulile Google, care presupun calitate in continut si linkbuilding fara compromisuri. Cei care-si vor permite servicii de calitate vor fi sus in orice vreme, iar cei care „cred” ca vor fi sus pe anumite scurtaturi vor fi surprinsi. Unii pe forumuri si alte site-uri de specialitate anunta noi update-uri care vor aduce penalitati pentru cei care fac SEO spam. Este interesant de observat ce modificari aduc in pozitionarea unor site-uri. Acest nou update este inca in derulare si schimbari evidente vor fi tot mai vizibile in timp.
Pe Google.com site-uri foarte mari ca Ebay.com si RetailMeNot.com au raportat deja mari pierderi in traficul din Google organic si evident inregistreaza si mari pierderi financiare. Dintre cei care au avut de pierdut din acest ultim update Panda 4.0 putem aminti cativa cum ar fi:
- Ask.com – pierderi de aproximativ 50%,
- Biography.com – pierde aproximativ 33%,
- History.com – scapa printre degete undeva la 33%,
- Examiner.com – pierderi de cca. 50%,
- XMarks.com – scad cu 50%.
Dintre cei care sunt in categoria castigatorilor pe acest update Google Panda 4 amintesc aici:
- Goodhousekeeping.com – cresteri in trafic de peste 250%
- Zimbio.com – peste 500%
- Thinkexist.com – crestere foarte mare de peste 250%
- TheKnot.com – trafic in createre din motorul de cautare de peste 100%
- Homes.com -cresteri de peste 100%
- CheapFlights.com cu plus 50%
Acestia sunt doar cativa din cei afectati evident in acest update atat pe pierderi cat si pe castig de vizitatori din Google.